Serviciul Informatică

PREZENTARE POWERPOINT

ISTORIC

  • 1993 – S-a instalat prima retea de calculatoare dintr-o unitate sanitara a Directiei Sanitare Timis.
  • 1995 – In cadrul Serviciului Informatica s-au realizat si implementat aplicatiile pentru evidenta pacientilor din sectiile Urgente Chirurgicale, Chirurgie I, Chirurgie II, Chirurgie Plastica, Hemodializa Cronica.
    Pentru alte sectii, au fost realizate – tot in cadrul Serviciului Informatica – aplicatii dedicate pentru diferite cercetari medicale, baze de date specializate, programe pentru evidenta documentatiei medicale de profil; si toate aplicatiile pentru Serviciile Contabilitate, Financiar, Salarii, Resurse Umane, Personal, Farmacii, Aprovizionare.

ACTIVITATE STIINTIFICA 

In domeniul informaticii medicale s-au realizat lucrari stiintifice (prelucrarea semnalului ECG) prezentate la Congresele Europene de Informatica Medicala:

  • 1999 – Maribor, Slovenia;
  • 2000 – Hanovra, Germania;
  • 2002 – Budapesta, Ungaria;
  • 2003 – Saint-Malo, Franta.
  • 2004 – Munchen, Germania
  • 2005 – Geneva, Elvetia
  • 2006 – Maastricht, Olanda
  • 2006 – Timisoara, Romania
  • 2007 – Sibiu, Romania
  • 2007 – Brijuni, Croatia

Alte participari:

  • Conferinta Internationala MEDITECH, Cluj–Napoca, 2007.
  • Conferinta de Bioinginerie, Iasi 2007.
  • Conferinta Euro-Mediteraneeana de Informatica Medicala si Telemedicina, Mangalia, 2007.
  • Med-e-Tel, Luxembourg, 2007
  • Med-e-Tel, Luxembourg, 2008
  • Workshop „Integration of Electronic Health Records National/International and Technical Aspects”, Belgrad, Serbia, 2008
  • Med-e-Tel, Luxembourg, 2009
  • Congresul International de Electrocardiologie, Yokohama, Japonia, 2009
  • Med-e-Tel, Luxembourg, 2010
  • Al 3-lea Workshop International de Electrocardiologie Noninvaziva, Timisoara, 2010
  • Conferinta de Electrocardiologie Noninvaziva si Telemedicina a Societatii Poloneze de Cardiologie, Polonia, 2010
  • Al 2-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2010
  • Conferinta Nationala de Informatica Medicala, Arad, 2010
  • Conferinta Internationala de Cibernetica si Informatica Tehnica, Timisoara, 2010

EXTINDEREA RETELEI

  • Centrul de Comunicatii – et. IX
  • Centrul de Documentare – et. V
  • Conexiunea pirin fibra optica cu Clinica de Ortopedie
  • Extinderea retelei din cladirea Spitalului Judetean
  • Definitivarea conexiunii prin fibra optica cu Clinica de Ortopedie
  • Conexiunea prin fibra optica cu Casa Austria
  • Realizarea retelei in Casa Austria  

DOTARE HARDWARE

In prezent, Spitalul Clinic Judetean de Urgenţă „Pius Brînzeu” Timișoara are în dotare:

  • 8 servere,
  • 3 routere Linux, care asigura tunelele de VPN intre cladiri,
  • peste 500 de PC-uri,
  • peste 150 de imprimante.

DOTARE SOFTWARE

In anul 1999, in luna iulie, s-a implementat un sistem informatic modern – HOSPITAL MANAGER – care centralizeaza bazele de date obtinute la Unitatea de Prezentare a Urgentelor, Biroul de Internari si Laboratorul Central de Analize. Din anul 2001, acest sistem informatic a fost implementat si in sectiile clinice, Farmacie, Statistica, Laborator Anatomie Patologica. Din anul 2002 s-a implementat si modulul Budget Manager. Aceasta aplicatie a functionat pana in anul 2006, cand a fost inlocuita de aplicatia Hipocrate, care a functionat pana la sfarsitul anului 2008. Din anul 2009 s-a revenit la aplicatia Hospital Manager.

Din anul 2000, in cadrul Serviciului Informatica s-au realizat o serie de programe noi, dintre care amintim cateva:

  • Fise Fiscale;
  • A11 si A12 – pentru Casa Teritoriala de Pensii;
  • A1 si A2 – pentru Somaj;
  • Carduri – colaborare cu Bancile;
  • Fise Personale;
  • Licitatii pe furnizori si medicamente, etc.

ACTIVITATEA SERVICIULUI INFORMATICA

  • Actualizarea frecventa a programelor conform schimbarii legislatiei in vigoare, a modificarii formatului in care trebuie prezentate rapoartele generate sau a modificarii procedurilor de lucru a urmatoarelor:
    – programele pentru calculul salariilor, respectiv a centralizatoarelor;
    – programele referitoare la centralizatoarele de salarii pe clasificatii bugetare, pentru financiar, contabilitate si salarii. Pentru fiecare birou este o alta modalitate de centralizare, precum si alte grupari pe sectii;
    – programul pentru „Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale” pentru Casa Teritoriala de Pensii Timis;
    – programul privind evidenta nominala a angajatilor ce lucreaza in conditii deosebite, pentru ITM si CNCAN;
    – programul pentru evidenta pe tipuri de boala, pentru angajatii aflati in concediu medical;
    – programul pentru persoanele aflate in „ingrijire copil pana la 2 ani” si a celor lehuze;
    – programul pentru sumele realizate in conditii normale, respectiv deosebite de munca;
    – programul pentru adeverintele de pensionare;
    – programul pentru „Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata la bugetul asigurarilor pentru somaj” pentru Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Timis;
    – programul pentru situatia statistica privind posturile ocupate si fondul de salarii pe categorii de personal, realizata trimestrial;
    – programul pentru situatia statistica S1, S2, S3 pentru DSP si MS;
    – programul pentru situatia posturilor ocupate si vacante pe sectii;
    – centralizarea statisticii trimestriale si anuale cu morbiditatea;
    – programul pentru prelucrarea fiselor fiscale si depunerea acestora la Directia Generala a Finantelor Publice Timis;
    – raportare electronica FNUASS catre CJAS, etc.
  • Exportarea, prelucrarea si transmiterea datelor la cele 4 (patru) banci cu care colaboram;
  • Analiza si realizarea unor noi programe, cerute de alte departamente;
  • Realizarea situatiilor pentru Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate, referitoare la activitatea din cadrul Farmaciilor nr. 2 (Bega) si nr. 3 (Psihiatrie);
  • Asigurarea conditiilor pentru buna functionare a sistemului informatic al SCJUT (infrastructura, soft, implementare, instruire), a INTRANET-ului si INTERNET-ului in SCJUT.
  • Intretinerea si dezvoltarea site-ului Spitalului www.hosptm.ro
  • Personalizarea structurii de baza si adaugarea de noi module si functionalitati. Actualizarea zilnica/periodica a informatiilor de pe paginile site-ului
  • Administrarea retelei de calculatoare si a VPN-urilor: organizarea si realizarea de back-up; introducerea calculatoarelor in domeniu; crearea utilizatorilor de domeniu sau a unui grup de utilizatori; crearea casutelor postale pentru un utilizator sau pentru un grup de utilizatori; autentificarea statiilor si utilizatorilor pe server pentru acces la retea;
  • Elaborarea de referate catre departamentele cu care colaboram, de materiale pentru Directia de Sanatate Publica sau Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Timis;
  • Intocmirea necesarelor de materiale; intocmirea necesarelor de medicamente pentru licitatiile electronice si toate situatiile cerute de aprovizionare;
  • Rezolvarea sesizarilor primite de pe sectiile spitalului in legatura cu aparitia unor defectiuni hardware sau software;
    Asigurarea asistentei software oferita angajatilor spitalului, in legatura cu folosirea programelor din pachetul Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint), folosirea serviciilor de e-mail, salvarea de informatii de pe Internet;
    Colaborarea cu firmele IT cu care spitalul are contracte de administrare servere, service si asistenta tehnica in derulare;
  • Asigurarea bunei functionari a retelei de calculatoare si analiza extinderii retelei de calculatoare, acolo unde este necesar;
  • Instruirea personalului spitalului in vederea utilizarii corecte a echipamentelor de calcul precum si a aplicatiilor ce ruleaza pe aceste echipamente;
  • Rezolvarea solicitarilor de consulting cerute de personalul Spitalului;
  • Realizarea diferitelor lucrari stiintifice sau statistice solicitate de personalul medical al Spitalului.
  • Implicarea in proiecte de cercetare.

OBIECTIVELE SERVICIULUI INFORMATICA

  • realizarea retelei structurate (propunere – 2005, nerealizata inca din motive financiare)
  • Implementarea unui sistem de acces wireless
  • re-inventarierea tuturor echipamentelor IT din Spital
  • cursuri de instruire si perfectionare pentru angajatii Serviciului Informatica (imposibil de realizat din motive financiare)
  • schimburi de experienta cu departamentele IT ale altor spitale
  • simplificarea procedurilor de solutionare a cererilor primite de la alte departamente
  • studiu al necesitatilor informatice pe sectii
  • implicare in proiectele informatice existente si propunere de proiecte noi, si de asemenea, colaborarea cu Disciplina de Informatica Medicala a UMF Timisoara si Universitatea „Politehnica” Timisoara
  • respectarea politicii de securitate a retelei de catre toti angajatii spitalului
  • atragerea de noi colaboratori pentru o mai buna desfasurare a activitatii noastre, avand in vedere ca in unitati similare ca numar de paturi departamentul IT este compus dintr un numar mult mai mare de angajati si colaboratori externi (ex: spital cu 1300 de paturi – Departamentul IT are 50 de angajati si 100 de colaboratori in domeniul IT)
  • participarea la congrese nationale si internationale
COMPONENTA:
  • Dr. Ing. Mariana Moga – Sef Serviciu Informatica
  • Ing. Lucian Bosneag
  • Ing. Oana Vatamanu
  • Ing. Parge Flavian
  • Mihaela Bosneag
  • Florin Vidu
CONTACT
Telefon:
  • 0356-433229
Email