Numere de contact pentru probleme apărute în afara intervalului normal de lucru, inclusiv weekend și sărbători legale
- Numerele de contact pentru problemele de conectare la rețea a calculatoarelor din SCJUPBT, apărute în afara intervalului normal de lucru, inclusiv weekend și sărbători legale:
 
Model Fișă de Intervenție IT
- Format WORD (editabil)
 - Format PDF
 
Prezentare Powerpoint
Istoric
- 1993 – S-a instalat prima retea de calculatoare dintr-o unitate sanitara a Directiei Sanitare Timis.
 - 1995 – In cadrul Serviciului Informatica s-au realizat si implementat aplicatiile pentru evidenta pacientilor din sectiile Urgente Chirurgicale, Chirurgie I, Chirurgie II, Chirurgie Plastica, Hemodializa Cronica.
Pentru alte sectii, au fost realizate – tot in cadrul Serviciului Informatica – aplicatii dedicate pentru diferite cercetari medicale, baze de date specializate, programe pentru evidenta documentatiei medicale de profil; si toate aplicatiile pentru Serviciile Contabilitate, Financiar, Salarii, Resurse Umane, Personal, Farmacii, Aprovizionare. - 1999-prezent – s-a implementat un sistem informatic modern, care centralizeaza bazele de date cu informații medicale.
 
Activitate științifică
In domeniul informaticii medicale s-au realizat lucrari stiintifice (prelucrarea semnalului ECG) prezentate la Congresele Europene de Informatica Medicala:
- 1999 – Maribor, Slovenia;
 - 2000 – Hanovra, Germania;
 - 2002 – Budapesta, Ungaria;
 - 2003 – Saint-Malo, Franta.
 - 2004 – Munchen, Germania
 - 2005 – Geneva, Elvetia
 - 2006 – Maastricht, Olanda
 - 2006 – Timisoara
 - 2007 – Sibiu
 - 2007 – Brijuni, Croatia
 - 2010 – Arad
 - 2012 – Timișoara
 
Alte participari:
- Conferinta Internationala MEDITECH, Cluj–Napoca, 2007.
 - Conferinta de Bioinginerie, Iasi 2007.
 - Conferinta Euro-Mediteraneeana de Informatica Medicala si Telemedicina, Mangalia, 2007.
 - Med-e-Tel, Luxembourg, 2007
 - Med-e-Tel, Luxembourg, 2008
 - Workshop „Integration of Electronic Health Records National/International and Technical Aspects”, Belgrad, Serbia, 2008
 - Med-e-Tel, Luxembourg, 2009
 - Congresul International de Electrocardiologie, Yokohama, Japonia, 2009
 - Med-e-Tel, Luxembourg, 2010
 - Al 3-lea Workshop International de Electrocardiologie Noninvaziva, Timisoara, 2010
 - Conferinta de Electrocardiologie Noninvaziva si Telemedicina a Societatii Poloneze de Cardiologie, Polonia, 2010
 - Al 2-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2010
 - Conferinta Nationala de Informatica Medicala, Arad, 2010
 - Conferinta Internationala de Cibernetica si Informatica Tehnica, Timisoara, 2010
 - Al 3-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2011
 - Al 4-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2012
 - Al 15-lea Congres Internațional de Electrocardiologie Noninvazivă, Timișoara 2013
 - Al 5-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2013
 - Al 6-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2014
 - Al 7-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2015
 - Al 8-lea Simpozion International de Neurocardiologie, Serbia, 2016
 
Extinderea rețelei
- Centrul de Comunicatii – et. IX
 - Centrul de Documentare – et. V
 - Conexiunea pirin fibra optica cu Clinica de Ortopedie
 - Extinderea retelei din cladirea Spitalului Judetean
 - Definitivarea conexiunii prin fibra optica cu Clinica de Ortopedie
 - Conexiunea prin fibra optica cu Casa Austria
 - Realizarea retelei in Casa Austria
 
Dotare hardware
In prezent, Spitalul Clinic Judetean de Urgenţă „Pius Brînzeu” Timișoara are în dotare:
- 14 servere fizice
 - 16 servere virtuale
 - peste 500 de calculatoare
 - peste 200 de imprimante
 
Dotare software
- Sistem informatic integrat Hospital Manager Suite
 - Sistem informatic integrat Hipocrate
 - Aplicații informatice dezvoltate de către Serviciul Informatică
 
Activitatea Serviciului Informatică
- Actualizarea frecventa a programelor conform schimbarii legislatiei in vigoare, a modificarii formatului in care trebuie prezentate rapoartele generate sau a modificarii procedurilor de lucru a urmatoarelor:
– programele pentru calculul salariilor, respectiv a centralizatoarelor;
– programele referitoare la centralizatoarele de salarii pe clasificatii bugetare, pentru financiar, contabilitate si salarii. Pentru fiecare birou este o alta modalitate de centralizare, precum si alte grupari pe sectii;
– programul privind evidenta nominala a angajatilor ce lucreaza in conditii deosebite, pentru ITM si CNCAN;
– programul pentru evidenta pe tipuri de boala, pentru angajatii aflati in concediu medical;
– programul pentru persoanele aflate in „ingrijire copil pana la 2 ani” si a celor lehuze;
– programul pentru sumele realizate in conditii normale, respectiv deosebite de munca;
– programul pentru adeverintele de pensionare;
– programul pentru situatia statistica privind posturile ocupate si fondul de salarii pe categorii de personal, realizata trimestrial;
– programul pentru situatia statistica S1, S2, S3 pentru DSP si MS;
– programul pentru situatia posturilor ocupate si vacante pe sectii; - Exportarea, prelucrarea si transmiterea datelor către băncile cu care colaboram;
 - Analiza si realizarea unor noi programe, cerute de alte departamente;
 - Asigurarea conditiilor pentru buna functionare a sistemului informatic al SCJUT (infrastructura, soft, implementare, instruire), a INTRANET-ului si INTERNET-ului in SCJUT.
 - Intretinerea si dezvoltarea site-ului Spitalului www.hosptm.ro
 - Administrarea retelei de calculatoare si a VPN-urilor: organizarea si realizarea de back-up; introducerea calculatoarelor in domeniu; crearea utilizatorilor de domeniu sau a unui grup de utilizatori; crearea casutelor postale pentru un utilizator sau pentru un grup de utilizatori; autentificarea statiilor si utilizatorilor pe server pentru acces la retea;
 - Rezolvarea sesizarilor primite de pe sectiile spitalului in legatura cu aparitia unor defectiuni hardware sau software;
 - Asigurarea asistentei software oferita angajatilor spitalului, in legatura cu folosirea programelor din pachetul Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint), folosirea serviciilor de e-mail, salvarea de informatii de pe Internet;
 - Colaborarea cu firmele IT cu care spitalul are contracte de administrare servere, service si asistenta tehnica in derulare;
 - Instruirea personalului spitalului in vederea utilizarii corecte a echipamentelor de calcul precum si a aplicatiilor ce ruleaza pe aceste echipamente;
 - Realizarea diferitelor lucrari stiintifice sau statistice solicitate de personalul medical al Spitalului.
 - Implicarea in proiecte de cercetare.
 
Obiectivele Serviciului Informatică
- realizarea retelei structurate (propunere – 2005, nerealizata inca din motive financiare)
 - Implementarea unui sistem de acces wireless
 - re-inventarierea tuturor echipamentelor IT din Spital
 - cursuri de instruire si perfectionare pentru angajatii Serviciului Informatica (imposibil de realizat din motive financiare)
 - schimburi de experienta cu departamentele IT ale altor spitale
 - simplificarea procedurilor de solutionare a cererilor primite de la alte departamente
 - studiu al necesitatilor informatice pe sectii
 - implicare in proiectele informatice existente si propunere de proiecte noi, si de asemenea, colaborarea cu Disciplina de Informatica Medicala a UMF Timisoara si Universitatea „Politehnica” Timisoara
 - respectarea politicii de securitate a retelei de catre toti angajatii spitalului
 - atragerea de noi colaboratori pentru o mai buna desfasurare a activitatii noastre, avand in vedere ca in unitati similare ca numar de paturi departamentul IT este compus dintr un numar mult mai mare de angajati si colaboratori externi (ex: spital cu 1300 de paturi – Departamentul IT are 50 de angajati si 100 de colaboratori in domeniul IT)
 - participarea la congrese nationale si internationale
 
Contact
Telefon:
Email: Serviciul Informatică – ofcalcul@hosptm.ro
.




